Crater Lake - Klamath Falls - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van Ilse Tuil - WaarBenJij.nu Crater Lake - Klamath Falls - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van Ilse Tuil - WaarBenJij.nu

Crater Lake - Klamath Falls

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 Juli 2017 | Verenigde Staten, Klamath Falls

Vandaag reizen we verder naar het zuiden. We wilden een afwisselende reis en daarom besloten we ook een bezoek te brengen aan een gebied dat in de buurt komt van een woestijn en dat is Klamath Falls. Achteraf gezien niet nodig, want in Crater Lake was het al snikheet. Ik heb net ergens gelezen dat de gemiddelde hoge temperatuur 69 graden is en wij zaten tegen de 80-90 graden aan.

Met geen supermarkt in de omgeving en onze voorraad eten bijna op moesten we gedwongen ontbijten met noodles. Nog niet zo slecht hoor. Het vult tenminste een stuk beter dan toast. Nadat alles weer in de auto zit (we hebben inmiddels heel wat spullen verzameld. De schoonmaakster vroeg al of we gaan kamperen) rijden we voor de derde keer het stuk richting Crater Lake. Onderweg heb ik al (bijna) heel wat eekhoorntjes en vlinders gedood.

Als we het nationaal park verlaten komen we direct in een heel ander landschap terecht. We rijden opeens door weilanden heen en zien voor het eerst koeien. In de verte zien we de met sneeuw bedekte bergen terwijl het hier 96 graden is. Als we een stop maken om van plek te wisselen zie ik overal vlinders vliegen. Er vliegen konings- en koninginnenpages, distelvlinders, kolibrie vlinders en nog meer verschillende soorten.

We rijden langs Upper Klamath Lake. Dit is dé plek om (water)vogels te spotten. We stoppen bij Rocky Point Resort in de hoop hier vogels te kunnen zien. Als we uitstappen moeten we oppassen dat we niet over de eekhoorntjes struikelen. Er lopen hier heel veel rond. Zowel de kleine grond eekhoorntjes als de grotere met een enorme pluimstaart. Vanaf het terras van het restaurant hebben we prachtig zicht op het water. We horen vooral veel vogels en zien ook een aantal voorbij vliegen. De meeste vogels hier hebben prachtige kleuren. Wij willen graag meer vogels zien en rijden via een goed onverhard pad naar Eagle Ridge. Onderweg hebben we zicht op het meer en de besneeuwde toppen op de achtergrond. Ik stap een aantal keren uit en hoor en zie overal vogels om mij heen. Aan het eind van de weg is een parkeerplaats met mogelijkheid om pootje te baden. De kinderen zorgen ervoor dat de vogels helaas weg blijven. We lopen iets verder door en horen OEHOE, OEHOE. Ergens in de buurt zat een uil. Als we de bocht omgaan zien we twee witte pelikanen zwemmen. Snel weer de auto in om af te koelen met airco en wat te eten. Het is zo mooi en leuk dat we tijd vergeten en het al twee uur is.

We zijn gaan eten bij Waffle Hut. Een klein eettentje dat je maar net moet weten te vinden. Ze hebben een enorme keuze aan zoete en hartige (Belgische) wafels. We bestellen beide een hartige wafel en krijgen een bord vol met eten en het gaat nog op ook. Zeker een aanrader voor een goede lunch. Gegarandeerd geen honger voor de komende 5 uur!

Om onze voorraad eten bij te vullen stoppen we bij de Walmart. Dit keer bij een enorme variant. Het is dan ook onmogelijk om binnen vijf minuten boodschappen te doen. Na wat zoeken hebben we het motel gevonden en zijn we blij dat we een airco hebben en rusten lekker uit op onze ruime kamer. Na het eten bij Applebee’s (super goed en ook gezond eten) maken we een stop voor koffie bij Dutch Bro’s. Enthousiast als ze hier zijn vragen ze waar wij vandaag komen. Als ze horen dat ze met echte Nederlanders te maken hebben zijn ze helemaal door het dolle heen. We verlaten de drive through met gratis koffie die ook echt Nederlands smaakt. Dat is nog eens genieten.

ps. Wat leuk om te zien dat er zoveel lezers zijn. Ik verwacht dat het veel bezoekers zijn van het Amerika forum. Leuk dat er nu mensen met ons meelezen en tips uit onze verslagen halen.

• 09 Juli 2017 - 09:48

Mary:

Ja ik lees mee via het Amerika forum en doe veel ideeen op voor onze reis naar Oregon, duurt nog wel even.... mei 2018.

• 09 Juli 2017 - 17:08

Ilse:

Mary, mocht je nog vragen hebben. Stel ze gerust.

• 09 Juli 2017 - 21:53

Marry:

Fijn om te lezen hoe jullie geniete. Lees met plezier de verslagen.
    Veel liefs, pap & mam

• 11 Juli 2017 - 21:42

Gé Weisscher:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Ook wij willen naar Oregon in 2018. Hebben jullie de overnachtingen thuis al geboekt of doen jullie dat "on the road"?

• 14 Juli 2017 - 05:58

Ilse Van Tuil:

Hoi Gé, leuk dat je mee leest. Wij hebben al onze accommodaties in Nederland geboekt. De meeste konden we nog gratis annuleren tot een paar dagen voor vertrek. Tussendoor hebben wij nog een aantal keren hotels omgeboekt. Zeker in het hoogseizoen is het aan te raden om te reserveren op de afgelegen plekken. Er zijn dan weinig opties om te overnachten. In groteren plaatsen is het geen probleem om iets te vinden. Het valt mij wel op dat de meeste motels in Oregon erg kleinschalig zijn en niet te boeken zijn via Nederlandse websites. Waar het in Nederland bijna onmogelijk leek om een motel te vinden zijn er in werkelijkheid voldoendde. Je kan het beste via websites van toeristenbureau's zoeken naar hotels/motels en vervolgens rechtstreeks reserveren. Dan kom je vaak uit op de leukste plekjes.