Odell Lake - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van Ilse Tuil - WaarBenJij.nu Odell Lake - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van Ilse Tuil - WaarBenJij.nu

Odell Lake

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Juli 2017 | Verenigde Staten, Klamath Falls

Na een slechte nacht slapen blijven we lekker lang in bed liggen. We starten rustig op en gaan buiten ons ontbijt op eten. Zo wild als het water gisteren was zo rustig is het nu. Het waait amper en het voelt nu al veel warmer aan dan gistermiddag/avond. Het ontbijt valt niet zo best waardoor we nog maar even bij onze lodge blijven voor we wat gaan doen. Als ik weer wat opknap trekken we de wandelschoenen aan. We rijden naar Salt Creek Falls. Vanaf de parkeerplaats heb je zicht op de waterval van bovenaf. Wij lopen verder naar beneden om beter zicht te hebben op de waterval. Het is nog een behoorlijk stuk naar beneden lopen en hoe verder we komen hoe steiler het pad wordt. Je hebt weinig grip. Met hulp van Jos lukt het mij om verder naar beneden te komen om op een goede plek te staan voor een foto. Het valt nog niet mee om van zo’n enorme waterval een foto te maken. We worden toch nat ondanks dat we op een behoorlijk afstand van de waterval staan. Daarna begint de klim omhoog. Die valt mij reuze mee. Ik ben niet bepaald een snelwandelaar, maar haal toch een aantal mensen in. Dat is stiekem toch wel leuk. Een keer wat anders dan ingehaald worden.

We stappen de auto weer in en rijden naar Crescent Lake. Hier vinden we een mooi strand en gaan lekker liggen en lezen. Het water is hier zo helder en blauw dat je bijna het idee hebt dat je aan de zee zit. Ook hier staat weer amper wind waardoor het al bijna weer te warm is. Het water is lekker fris. We houden het toch een paar uur uit (waarvan voor mij een deel slapend).
Voordat we terug rijden naar onze lodge gaan we nog wat limonade drinken bij Crescent Lake Lodge. Wij zijn enorm dol op de limonade hier en het is ook bijna het gezondste wat we kunnen krijgen. We zitten nog maar amper en krijgen al een halve liter water voorgeschoteld. Eindelijk hebben we een tafel die geschikt is voor een spel. Dit keer spelen we Agricola. Ondertussen blijven ze maar vragen of we nog meer limonade willen. We hadden in de tijd dat we er zaten wel 2 liter kunnen opdrinken. En dat ook nog gratis. Waarom? Geen idee, maar wel leuk.

Het is inmiddels alweer etenstijd en het plan was om te gaan BBQ ’en. Helaas hebben we voor het eerst geen koelkast op onze kamer en is het vlees niet meer goed. We zitten hier in de middle of nowhere en moeten op zoek naar een supermarkt of restaurant. Beide zijn vrij onmogelijk om te vinden. Uiteindelijk belanden we bij een soort van kroeg. De gemiddelde leeftijd is 60 plus en er staan overal gokkasten en natuurlijk weer minstens 6 TV’s waarop baseball en football te zien is. Er hangen briefjes dat je op dit moment niet met debit en creditcard kan betalen. Als we de briefjes goed bekijken zien we dat deze waarschijnlijk al jaren hangen. De toiletten hebben van die typische houten deurtjes waar je met je hoofd bovenuit steekt en je benen ook nog zichtbaar zijn (maar dat is hier vrij normaal). We delen een halve kip, de specialiteit. Natuurlijk hebben wij weer een veel te westerse verwachting van dit gerecht. Wij zaten ons te verheugen om een gebraden kip, maar deze kwam natuurlijk uit de frituur met een krokant korstje. Er zal zoveel vet aan dat ik mijzelf een frituurpan voel. Het eten was niet heel fantastisch, maar het was wel weer een echte Amerikaanse beleving.